fredag 21 mars 2008

Människobyn

Just nu befinner jag mig i Stockholm, denna stad bland byar. Har idag hängt med bröderna Omanovic, båda två samtidigt för ovanlighetens skull, och en hel del intressanta diskussioner har tagit vid, däribland vad man skulle säga om man fick tag på gud över telefonen (mina tre punkter: 1. Berömma honom för skapelsen, speciellt av kvinnan. Vem hade trott att ett revben kunde bli så vackert? 2. Fråga honom varför han var tvungen att göra folk (mig) så förbannat pälsiga. Liksom framsidan kan jag hantera, men ryggen, kom igen nu! 3. Det vore ju förbannat trevligt att träffa en dam.)

Jag vann även ett par jeans i ett vad med Mak, då han inte visste hur lång Apocalypse Now: Redux är (195 minuter) och hävdade att den var över 4 timmar. Slapp alltså betala en kaffelatte+boll, alltid trevligt. Såg även Cabaret med Liza Minelli, blev imponerad över sceneriet, de har verkligen ansträngt sig. Just nu är jag sjukt ölsugen, men jag har fyra dagar kvar i människobyn, och imorn är det bowling som gäller. Nice.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, googlade "en passimists betraktelser" for att hitta din sida.. fanns en hel del bloggar med det namnet, t.o.m. pa samma blogg-natverk :)