onsdag 26 mars 2008

En vanlig onsdag, eller?

Ni borde alla veta vad det är för dag idag. Det är onsdag. En jävligt vanlig onsdag, som för min del betydde galenchili till lunch. Den var stark igår, och ännu starkare idag efter att den stått och göttat till sig i kylen över natten. Det, och två koppar kaffe får ni ju gissa vad det gjort med min mage. Jobbigt att både chili och kaffe är fruktansvärt gott. Det är inte längre dag om jag inte får kaffe.

Idag kommer Isabelle hit också, vi ska väl käka och klippa någon rulle, förhoppningsvis Darjeeling Limited, om den bara blir klar inom rimlig framtid. Det ska bli trevligt med lite sällskap i mitt residens.

Snart är det dock praktiken i Västervik, känns sådär. Blir svårt när eleverna i Samhäll B som jag ska ha använder sig av samma litteratur som jag gör på universitetsnivå. Min mentor får väl styra upp det där om det blir alldeles för päronformat. Och VFUn är garanterat roligare än det jag håller på med nu, nämligen teori och metod inför uppsatsskrivande. Förbannat långdraget och segt i föreläsningsform.

Jag klarade för övrigt ett av världens bästa Rollspel idag, nämligen Fallout. Mycket spännande. Ska starta om när jag har tid.

Inga kommentarer: