onsdag 12 mars 2008

Dom Perignon and hot dogs

Tydligen hade ovanstående mat serverats på Paris och Paris förlovningsfest. Det fick mig av någon anledning att tänka på sommaren, och Roskildefestivalen som jag tänkt besöka. Det ska bli kul som fan, jag är psyched! Funderar på om man ska köpa med sig en flaska bubbel å knäcka på festivalens första dag, om man nu kan hålla sig så länge. Men bli sommar för i helvete! Har alldeles för lite tålamod.

Jag har idag faktiskt gjort viktiga saker. För att nämna några har jag läst halva Zygmunt Baumans "Arbete, konsumtion och den nya fattigdomen", samt inför läsandet av denna bok pallat upp mitten av soffan, eftersom soffans träram spräcktes under inflyttningsfesten för över ett år sedan. Tio boys och sprit för över 1200, kunde inte ha gått annorlunda. Historisk fest dock.

Inga kommentarer: