måndag 10 mars 2008

En dag utan mål

Idag är jag schemafri som om det inte finns någon morgondag. Det enda jag planerat att göra idag var att lämna in en lektionsplanering i samhällskunskap till FJ, och det gjordes för ca 45 minuter sen. Så nu har jag ingen aning om vad jag ska göra. Och det känns förbannat skönt.

Jag sov till runt tolv idag, men bara för att jag somnade runt tre eftersom jag kände mig tvungen att läsa ut Looking for Alaska för andra gången på kort tid. Fantastiskt bra bok, men jag undrar var min Alaska är. Spontanitet mina vänner, är något som saknas, och som inte funkar på en begränsad budget. Jag hatar budget. Jag vill kunna vara excentrisk som om det inte finns någon morgondag, som om man får in två lök på kontot över varje natt, så man slipper oroa sig för hur mycket man bränner. För det är nått jag är sjukt duktig på, att få stålar att försvinna. Fan också.

Jag har även börjat provodla skägg, för att se om det är tillräckligt tätt och tjockt, eller om det kommer se ut som om jag har könshår över hela ansiktet. Alternativ två svingar inte.

Såg Welcome to Sarajevo igårkväll också, och det fick mig att längta efter den staden något så fruktansvärt. För det är en fantastiskt vacker stad, även om konflikten i början av 90-talet förstörde väldigt mycket. Har varit där två gånger, en gång 2005 och en gång 2007, men bara 2-4 dagar åt gången. Ioförsig fick jag båda gångerna en solsemester på minst åtta dagar vid den kroatiska kusten, så jag klagar inte. Men ändå, jag vill ner dit igen.

Inga kommentarer: