fredag 29 augusti 2008

Tröttheten och stolthet

Jag är, inte helt förvånande, skittrött. Har haft ett långt vaket dygn på sistone, normalt sett har det sträckt sig mellan o8oo och o3oo, med plugg, lite mer plugg, och plugg. Allt för sommarkursen som jag inte gjort färdigt. Deadlinen är imorn, trodde jag hade längre tid på mig, trodde jag hade söndagen också. Jag behöver egentligen inte göra klart den, om jag tar alla mina poäng i år, vilket jag planerar.

Jag har ändå någon form av stolthet, som jag inte vet varifrån den kommer, som säger att jag ska slutföra kursen, helst till 18oo imorn. Det kommer inte gå, men jag ska försöka få in den på söndag. Inatt ska jag däremot bara läsa Bartov, stryka under sånt som kan behövas imorn, och ta igen någon timmes sömn. Just nu sitter jag med två burkar öl upphällda på glas och tar det lugnt. Jag tror det behövs.

Inga kommentarer: