måndag 4 augusti 2008

Förseningar, strul och mix-ups

Idag är en skitdag. Först kunde jag inte somna inatt, så jag föll väl i dvala runt fyra, la mig halv två. Det var irriterande. Vaknade åt helvete för sent och med värk i ena foten, så jag avstod från min planerade löptur som jag faktiskt sett fram emot. Jag har inte heller fått svar från min ISP så jag har inte betalt den räkningen eftersom OCR saknas. Dessutom får jag ett något kryptiskt mail från examinatorn på sommarkursen jag läser om att det är för sent att göra en beställning på kompendier från instutitionen, som inte är annat än kopior och utdrag ur böcker som inte längre finns i tryck och inte heller finns på särskilt många bibliotek i Sverige. Håller man i en sommarkurs kanske man ska se till att litteraturen man tänkt använda finns tillgänglig. Dagens bitter-fitta-avdelning avklarad (ja, jag använde uttrycket fitta. Stäm mig).

Det enda bra är att jag på onsdag ska fara till Åland, i stort sett bara för att handla alkohol och godis i taxfree-butiken. Det blir fint. Sen måste jag även få tag i en biljett till München Hoben, så jag kan dricka stora stora öl. Och en biljett till Popaganda, så jag får ta sommarens tredje festival. I need it.

Inga kommentarer: