fredag 22 augusti 2008

Voyeurism och avsked

Idag är det fredag. Min helg är ganska uppbokad av plugg, tyvärr. Jag har en hel del på uppsatsen att skriva eftersom jag var på Munchen Hoben i onsdags och Avskedsfest för Joel igår.

Munchen Hoben var en fantastiskt rolig tillställning, det var jag och Isalu som gick på den, men jag träffade även ett antal gamla bekanta inne på området, och en hel del nya trevliga människor, främst från Norrköping. En del alkohol förtärdes också, bland annat två stycken literstop med öl. Jag tappade dock typ 350 bagis, men det är bara pengar, så det gör inte så mycket. Millencollin-spelningen var fantastiskt rolig den också. Jag tappade under kvällen bort Isalu, som skulle sova hos mig, och som även hade min mobiltelefon, mina glasögon och min fickplunta i sin väska. Hade lagom mycket panik när jag vaknade i torsdags, fortfarande utan att Isalu dykt upp. Hon dök dock upp senare, så allting löste sig. Hon hade sovit i Norrköping.

Igår var det alltså inte planerat någon aktivitet egentligen, men jag stötte på Ole på campus som sa att det var lite trevligheter hos Joel, men det ändrades till Strille, men trevligt var det i alla fall. Vin förtärdes, skit snackades, och det var trevligt att se alla efter sommaren igen. Blev en kort utgång på Plaza sen, innan hemgång och sova.

Anledningen till Voyeurismen är att jag idag pratade med Anna över msn och såg på henne i webcam. Det kändes ganska märkligt, att sitta där och titta på vad hon gjorde. Jag kan även förstå tjusningen i det, särskilt när man även kan interagera med det studerade objektet (för att få bli lite nördig och slänga mig med fina termer).

Nu vill jag dock att nollningen av nya studenter ska ta slut, för det är rätt livat både på nationen vägg-i-vägg och ute på gatan. Fast det finns rätt många söta nollan, även om de är lite unga.

Inga kommentarer: