tisdag 12 augusti 2008

Dagens rätt

Dagens rätt är fish'n'chips, svennekokosnöt-versionen. Detta betyder att man slänger in en sprödbakad torskbit brevid ett gäng pommes i ugnen på 225 grader och låter det stå där i typ 20-25 minuter, och serverar med en rejäl klick majo.

Det är väl ungefär det enda av vett som hänt idag, förutom att mina böcker äntligen kommit till Sthlm, så det tar väl sådär 2 dagar innan de är här nere och jag kan börja läsa samt skriva. Har ju ändå till 31 augusti på mig, så det är lugnt.

Isabelle var här söndag-måndag, mycket trevligt. Dock förvånade hon mig med att ha börjat äta kött, men det är väl sånt som händer. Top notch-flygande jacob lagades dock, och det dracks lite öl och kördes en massa "that's what she said"-skämt.

Snart börjar plugget igen, det ska bli rätt skönt med det. Träffa folk, läsa lite och sådär. Jag söker även jobb.

Hellre få men nära än många och ytliga.

Inga kommentarer: