fredag 15 augusti 2008

40 dagar och 40 nätter

Idag har jag, hör och häpna, pluggat. Fick mina beställda utskrifter till slut, via en detour till Sthlm. Ganska intressant, men samtidigt ganska tung läsning. Eftersom jag läser mycket om andra världskriget nu fick jag för mig att det är bra att se Band of Brothers igen, så jag har nu sett fyra avsnitt, ska se ett till innan läggdags. Läste ut Uffes "Friheten" igår, så jag saknar skönlitterlär läsning just nu.

Jag har även bestämt mig, efter de tankar på exet som poppade upp i huvudet imorse innan jag steg upp, att det är dags för en fasteperiod på 40 dygn. Som i filmen med namnet "40 days and 40 nights". Får se om det leder till någon form av djupare självförståelse. Om inte annat lär det väl lära mig lite om självdisciplin. Dygn 1 avklarat.

Inga kommentarer: