lördag 9 augusti 2008

Ensamheten

Nu är jag tillbaka i min egen gaff i Lkpg, åkte hem på själva Sthlmarnas egen dag 080808. Resan till åland var trevlig, umgås lite med parenteserna, äta gott, verkligen inte göra nått speciellt, och passa på att handla Cognac, Turkisk peppar-shot och öl på båten hem, samt godis. Därefter inleddes en väntans tid på fredagen och dags att åka hem. De senaste veckorna har jag inte träffat många som inte har blodsband till mig, vilket är lite tråkigt, men ingenting att göra åt då Sthlms-crewn är utomlands.

Igår var jag nere hos Fredwurst och såg CL-kvalet Ajax - Arsenal. För ovanlighetens skull hoppades jag faktiskt på att Arsenal skulle vinna, vilket de även gjorde efter en mörk period med holländsk ledning. Under kvällen snackades även kopiösa mängder skit, samt förtärdes rödvin, whisky (Highland Park, mycket god), öl och cognac. Högst trevligt, men när jag ser uppradningen förstår jag även den känsla av bakfylla jag hade när jag vaknade imorse, som lett mig till att dricka runt 2 liter äppeljuice idag.

Jag har fortfarande inte fått svar från min examinator angående om jag får böckerna jag pröjsat för eller inte, han verkar lite seg. Sånt som händer.

Just nu sitter jag ensam i min lägenhet, i morgonrock, och svettas och mår halvtaskigt då jag har mänsklighetens klenaste mage som idag bestämt sig för att bråka. Men det är sånt man får ta antar jag. Jag är dock sjukt sugen på ett par bruna lågskor i skinn. Lär bli en inhandling av sådana i framtiden.

Inga kommentarer: