måndag 25 augusti 2008

Mode i svensk onlinemedia

Surfade runt på blaskan idag istället för att plugga med sommarkursen (jag har dock pluggat också, och ska göra det mer snart), och hittade denna. Den handlar om en av mina personliga favoritbloggar, och jag tycker mig se en klar tu-delning på den svenska scenen för manligt mode, där vissa förespråkar det klassiska och andra mer trendbaserat. Det verkar som om David Nyman har något problem med klassiskt herrmode då han ironiserar över viljan att klä sig så, och hävdar att det klassiska håller på könsrollerna. Jag, för min del, skulle gärna vilja se en kvinna klä sig klassiskt herrpreppy, något som jag tror sig göras med ett fantastiskt resultat bara kläderna bärs upp på rätt sätt. Samma sak gäller i och för sig för mer trendigt mode, men lets face it: en over-size-tischa och passande jeans kräver mindre av sin bärare än skjorta med klubbkrage, byxor i madras-tyg och plimsols. I alla fall när det kommer till matchning och accessoarer.

Inga kommentarer: