onsdag 13 augusti 2008

Vänsterhäntas dag

Enligt aftonbladet är det idag de vänsterhäntas dag. Detta finner jag högst intressant, då jag själv är vänsterhänt. Enligt aftonbladet ska vi vara mer kreativa och samtidigt mer ambidextruösa, samt sämre på språk. I sånna fall är det fel på mig, för jag kan inte rita eller spela instrument för att rädda mitt liv, men jag pratar däremot 3 språk relativt flytande, samt kan grunderna i ett annat. Ioförsig suger jag på att följa strömmen så. Artikeln hittar ni här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej din gamle gam! lever du? kom hem typ 3 timmar sen.. sjukt seg. Iaf, vänsterhänta är överrepresenterade när det kommer till att hantera multipla språk.. förstår inte varför du är så förvånad över AB hade fel dock.. :P

Anonym sa...

Men vad dumt! När ska vi med tummen mitt i handen få vår dag?