tisdag 6 maj 2008

Min egna barre, och fiskstank

Just nu sitter jag för första gången på länge i min egna kvart på Ryd i Linköping. Det har varit ett jävla flängande helt ärligt, men jag har hunnit med fyra städer, varav två huvudstäder, på två veckor. Ska dock bli skönt att ha sin egen säng mer än 2 nätter i sträck nu ett tag. Jag vet även om att jag inte skrivit på länge och haft en falnande uppdateringsfrekvens, detta hänvisar jag till ovan nämnda rundflängande.

Att inte vara hemma leder till andra intressanta grejer, däribland ett badrum som luktade gammal fisk när jag steg innanför dörrn. Efter noggrann felsökning konstaterades det att avloppet i duschen var boven i dramat, och detta åtgärdades. Nu luktar det tillfälligtvis fiskpinnar istället, men det är bättre än fisk. För fiskpinnar är ju enligt nya rön mest panering och annat som inte är fisk.

Imorn ska jag upp okristligt tidigt för att köra en VFU-redovisningsgrej, ska bli intressant att höra vad mina kollegor säger angående min tripp till Bryssel. Sommaren börjar ta vid också, vilket leder till att min lägenhet under de kommande 4-5 månaderna upphör med att vara lägenhet och istället betitlas bastu. Ska dock bli skönt att hänga bort alla tjocka vinterkläder och kanske bara kinesa med ett lakan över sig istället för ett täcke. Värt, fett värt.

Inga kommentarer: