tisdag 13 maj 2008

Nätter, dagar och diverse annat

Inatt, när jag inte sov fast jag borde ha gjort det, hörde jag ljud, särskilt inne på holken. Detta, efter en kort analys, fastställdes vara ljudet av kopultaion i någon av grannlägenheterna. Någon av mina grannar idkade alltså samkväve. Jag undrar vem av dem det var, inte för att jag sett många av dem, men ändå. Såndana observationer görs när man är sömnlös. Detta är även sådant som jag noterar, eftersom jag varit singel i typ tio månader.

Jag somnade ganska sent igår, typ vid tre-halv fyra, och det var inte heller någon bra sömn. Jag behöver bra sömn. Eller så måste jag gå in i läget jag var i under två år av gymnasiet, då jag inte sov mer än fyra timmar per natt, men det är inte nyttigt.

Imorse fick jag ett samtal, som visade sig vara från Kroatien senare under dagen, när jag och HC spanade in det på internet. Tyvärr hann jag inte svara på samtalet, och jag fick lite panik när jag fick reda på att det var ett kroatiskt nummer och undrar fortfarande varför de telefonerar mig. Det är osannolikt att det springer runt ett liten blåögd blond kroatiskt-svenskt barn därnere, men det var trots allt ca nio månader sen jag var ner, men vad jag vet låg jag ingenting då, fast vi drack en jävla massa vodka och det var lite väl dimmigt ibland.

I utbildningssammanhang har jag idag varit på uppsatshandledning, den första av tre, och det gick väl bra, och det var skönt att få lite tips på metoden och så vidare, samt även en bok om textanalys som jag läst idag, nyttig och intressant information. Kort tid har vi på oss, men det löser sig.

Jag vet att jag lovade ett kort utdrag ur mitt manus idag, men det blir inte av, eftersom dagens inlägg är långt så det räcker, och att jag troligtvis kommer skriva ikväll igen. God afton så länge.

1 kommentar:

Isabelle sa...

som sagt, grannsex, yeay!