tisdag 13 maj 2008

Natten lackar

Klockan börjar, som ni säkert ser, närma sig ett på natten, alltså en timme efter midnatt. Med tanke på att jag somnade någon gång efter ett natten till måndag och vaknade ca 04:15, så kan ni förstå att jag inte sovit särskilt mycket. Alls. Det är inte bra, jag behöver min sömn osv, men jag kan bara inte sova på nätterna, och min kropp fick för sig att 04:15 var en bra tid att vakna.

Idag har jag dock sett två filmer, dels Doomsday, som handlar om ett fint litet virus, dels 21, som handlar om att räkna kort. Doomsday var en riktigt skön blandning mellan Mad Max II och III, och 28 Days Later, med riktigt snygga miljöer i Skottland. 21 var också sjukt snygg, handlar om en grupp ungdomar och en universitetsprofessor i matte som åker till Las Vegas och räknar kort. Bra feelgood-rulle, där Kevin Spacey återigen ikläder sig rollen som smart man, något jag bestämt har för mig att han gjort förut. Den gav även en härlig känsla av kamratskap, och hur kul det är att göra saker med människor man tycker om.

Ikväll ska jag skriva lite på min bok, som troligtvis aldrig blir klar, och jag kommer kanske publicera något litet utdrag ur den imorgon, eller efter jag kvartat någon timme i alla fall.

Inga kommentarer: