onsdag 7 maj 2008

Ledig dag och fönster

Idag har jag haft en "ledig" dag, då jag egentligen skulle stigit upp vid nio för att börja studera metod inför tentamen på måndag. Det gjorde inte jag. Jag steg upp vid halv tolv istället, och började dona i lägenheten istället, med inhandling av varor, tvätt och städning. Fast handlandet kom först, och på HK mötte jag Dazen så det blev lite skitsnack där. Det är dock jävligt nice att börja få ordning på barren igen, med dammsugna golv och nybäddad säng.

Dock ska jag nog aldrig mer öppna andra fönster än köksfönstret, för det vardagsrumsfönster jag öppnade fastnade i öppet läge, så jag inte kan stänga det. Det blev felanmälan till Studentbostäder, får se när de åtgärdar det problemet, förhoppningsvis före helgen, annars kommer min bastu förvandlas till ett frysskåp.

Imorn kommer Isalu hit, och det är Johnossi på [hg] som gäller, men innan dess lite romdrinkar i "britt på jamaica på 50-talet"-stil. Det blir nice.

Just nu sitter jag och glor på Die Hard, riktig classy rulle, och John McClane osar manlighet. Nice.

Inga kommentarer: