fredag 9 maj 2008

Johnossi på [hg]

Blev ju inte alls av, på grund av massa jävla folk på [hg], så röd lampa lyste och inte ens 1,5 timmars köande löste det, och då började bandet spela.

Gårdagen var annars förbannat trevligt, då jag efter biblioteksgenomgången cyklade med Patrik ut till Tornby för att spana på lite datorer, handla bubbel på bolaget och käka två cheeseburgare på BK. Sedan mötte jag upp Isalu på universitetet där hon dök in med campusbussen.

Vi korkade bubblet, drack det med välbehag (vissa av oss med lime i), sen var det att byta om och dyka över till Dazens innergård för lite förfest. Storstilad entre gjordes iförda grå byxor, vit skjorta och hängslen för den manliga, och snygg svart klänning på den kvinnliga, med varsit glas bubbel i näven. Det byttes dock snart ut mot Fidel Castros i glasen och ananasbitar vid sidan av. Träffade många roliga nya människor, och några gamla, däribland världens festligaste festerist Wahlberg. För att snabbspela kvällen lite kom vi ju inte in på [hg], så vi gick och hämtade romen som vi stashat i Dazens tvättstuga, sen hem till min kvart för fler Fidels, och vi drack också upp min vodka jag hade liggandes. Summa kvällen: 1 flaska bubbel, 1 flaska rom, och det som var kvar i vodkaflaskan.

Idag, när det var dags för Isalu att fara hem, tog vi oss en promenad förbi McDees och köpte glass och kaffe, och stöter där på två av människorna från förfesten igår, vilket var roligt. Jag är idag omåttligt bakis, magen är inte sjuk men aningens labil, med ett paket skinka i näven.

Inga kommentarer: