tisdag 4 november 2008

This is bat country!

<-- Adde som joint, jag som Raoul

Idag hade jag föreläsning. Min första schemalagda universitetsaktivitet på länge, och den enda fram till 17 nov. Det var värt, hyfsat bra föreläsning och så. Snart blir det dock uppsatsskrivande, blir säkert spännande.

I helgen var det även pallen-maskerad, något som innebär att man klär ut sig. Så även jag. Jag klädde ut mig till Raoul Duke i Fear and Loathing in Las Vegas, som är baserad på Hunter S. Thompsons bok med samma namn. Det var en stor hit, och jag fick köra den underbara catchphrasen "Fuck no, we can't stop now! This is bat country!" ett antal gånger under kvällen. Rolig grej var att jag stötte på en till Raoul Duke nere i Gasquens mörker, foton togs och filmen diskuterades. Enligt säker utsago från vännerna var jag dock mer lik. Jag är stolt.

På torsdag är det jobb som gäller igen, skönt att bara jobba en dag i veckan nu. Sen sticker jag faktiskt till Stockholm en längre tid på fredag morgon, bara för att jag har så mycket icke schemalagd tid. Liksom jag kan nog jobba på uppsatsen/seminarieuppgiften i Stockholm också. Ska bli värt, och att jag dessutom lyckas träffa mors födelsedag med min hemkomst är också trevligt.

1 kommentar:

Unknown sa...

När kommer nästa inlägg?