onsdag 29 oktober 2008

Första frosten

Imorse stiger man utanför dörren tidigare än påven blivit sexuellt frustrerad, och vad hittar man på cykelsadeln? Jo, fina bitar av is. Det har varit årets första frostnatt. Ovärt som fan. Jonnade iväg till kneget, rockade mina 8 stolta timmar och åkte hem. Är skittrött. Men det är värt det. Jag har i veckan haft introduktion på Arla-terminalen, där jag packat grejer som ska med lastbilarna. Tungt jobb, men bra. Och det är varmare inne på lagret (+5 grader C) än utomhus många gånger. Skönt, men konstigt.

Helgen var hård. Gick många små slantar, som kanske skulle behövts till annat, men vafan. Det är bara pengar, går att fixa nya. Nu måste jag plugga, är inte så sugen, vill hellre ligga på soffan och chilla, men eftersom jag faktiskt ska närvara vid en av två föreläsningar imorgon behöver jag fixa det här. Inte det minsta sugen dock.

I helgen blir det pallenmaskerad, det blir nice!

1 kommentar:

Isabelle sa...

jag vill se bilder från raoul duke-kvällen och ditt hemmagjorda ciggmunstycke!