söndag 19 oktober 2008

Höst

Nu är det verkligen höst här. Det regnar, det blåser kallt, träden tappar sina löv. Det är skönt, för det är förändring, men samtidigt är det kallt och jävligt. Snart är det vinter, sen är det vår. Helgen har varit väldigt lugn, päronen var nere och hjälpte mig fixa lite saker i lägenheten och köpte en ny madrass åt mig som passar loftsängen bättre. Försökte också fixa stora datorn, men delen passade inte i chassit. Skit händer och när bidraget kommer blir det till att lägga ut lite för att fixa problemet.

Jag började även tänka på saker igår, saker som jag kanske inte borde tänka på men gjorde det ändå. Det har som vanligt med relationer att göra, särskilt min egna före detta relation, och bristen på tillit i den. Det slog mig som en blixt att det möjligen var därför det gick som det gick. Det saknades tillit i vissa frågor. Jag är dock fortfarande väldigt naiv och vill kunna lita på människor. Jag hoppas jag kan göra det i framtiden.

Veckan som kommer blir intensiv. Imorgon är det möte om jobbet, sen på tisdag är det hemtenta och ifyllnad av tatueringen, onsdag och torsdag mer hemtenta, och sen fredag och helgen vet jag inte riktigt vad som kommer hända. Troligtvis blir det jag, i min lägenhet, ensam. Jag är i alla fall torrlagd, så det är ingen risk att jag super ner mig.

Inga kommentarer: