torsdag 18 september 2008

Långhelg

Igår gick jag redan på helg, och har inte plugg förrän tisdag eftermiddag. Allt är ganska soft faktiskt. Fast helt ledig är jag inte, ska läsa en massa sociologi och pedagogik, men det är sånt som går hyfsat ändå.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på hundra år. Jag snörde på mig joggingdojorna och tog mig ut i spåret för en 2,5 km löptur, tillochmed utan spya. Jag är lite imponerad av mig själv faktiskt.

Har även slängt ihop typ 8-dagars tonfisksallad, ekonomin börjar tryta, men jag är grym på att snåla. Så kan det gå när man lever över sina tillgångar. I love it, but I hate it. Jag kan såhär i nuvarande läge konstatera att det fan inte händer mycket i mitt liv för tillfället. Särskilt inte sen Isalu stack down under igår. Jag har ingen att snacka med, och tatueringen kliar som självaste faaaaan. Men den läker och så vidare. Damn.

Ska dock bli tokigt skönt med en lugn helg efter förra helgens galenskaper, och kommande helgs Sthlms-resa till en stuga ute i skogen med fiske och umgänge. Det blir nice.

Inga kommentarer: