måndag 2 november 2009

Söndag, eller väldigt tidig måndag

Idag är det söndag. Jag är nere i Lkpg igen, efter tio dagar i Stockholm hemma hos föräldrarna. Barren är förändrad också, ommöblerad. Tagit bort loftet, och ställt in en vanlig säng istället. Skönt att sova i markplan.

För att gå igenom veckan kan jag säga att förra fredagen, efter intag av alkoholhaltig dryck, befann jag mig på Sturecompagniet i goda vänners lag och hade trevligt. Dock slutade kvällen rätt fort då jag tog ett fall i en trappa och slog upp läppen och blödde lite. Jävligt osmidigt, och jag har fortfarande ont i kranen. Tog det lugnt hemma hos päronen ett tag, i onsdags var det dags för stand up på Syster o Bror, mycket trevligt det, många goda garv. Skönt som fan, och käften hade börjat läka ihop. I lördags åkte jag ner hit igen med päronen och möblerade om samt fraktade ner en ny jonne, så jag nu kan bromsa. När päronen satt sig i bilen och farit hem mötte jag upp HC, Vici och Flum och vi tog oss lite öl på etablissemanget HG. Cava gjorde come back också, mycket mycket trevligt. Vaknade imorse med en mindre huvudvärk, troligtvis på grund av dels alkoholen och dels mild sömnbrist, men det ordnade sig. Vid halv sex gav jag mig ner på stan för att möta upp Patrik och Seb för ett requiem i domkyrkan, där Sofia sjöng i kören. Jacob och en bekant från tidigt i utbildningen, Charlotta, mötte upp också, och efteråt fikades det på kaffe och fantastisk toscakaka hos Patrik och Sofia, hemskt trevligt var det. Och requiemet var bra, och det lät mäktigt i kyrkan. Allt som allt, bra vecka.

Imorn är det arbetsintervju som gäller tidigt på morgonen, sedan läsning och gärna lite skrift också på uppsatsen. Det känns bra just nu, även fast det är november.

Inga kommentarer: