onsdag 18 februari 2009

Självmordsblond

För att börja någonstans: Nej, jag är inte suicidial. Det är en låttitel av Kristian Anttila, från plattan Natta de mina, som jag för tillfället lyssnar på. Det var några år sedan jag lyssnade på den skivan, och jag tyckte den passade sig idag. Fråga mig inte varför, men den gjorde det. Hade idag även en seminarieföreläsning om genocid, något som är intressant. Bland annat kom det upp, som ett sidospår, att vi naturligt blonda kommer vara försvunna år 2120, eftersom den gen som styr blond hårfärg är recessiv. Då väcktes även en annan tanke hos mig: i min gymnasieklass, där vi var tre personer av typ arton som var blonda, blåögda och hade det typiskt "svenska" utseendet, stammade alla tre i något led från Finland. Rätt roligt att vi var "svenska". Nog om detta.

Jag bör skriva min segerkrönika hos fredwurst, och även plocka ut min PiK därifrån, så jag har något annat än öl att dricka i helgen. Escapism behövs.

Inga kommentarer: