onsdag 11 februari 2009

Lately there ain't been much work on account of the economy

Jepp, nu är jag arbetslös igen. Arbeitslos, eller unemployed för att ta det på utrikiska. Tydligen har uthyrningsföretaget misskött kontraktet med sin kund jag jobbade för, så de har förhandlat om. Det suger. Sen fick jag besked från försäkringskassan idag också, angående bostadsbidrag. Får en hundring. Rätt vekt. It's going to be a tight couple of months. Får gå ner i konsumtion när det kommer till käk och så vidare också troligtvis. Jag känner av lågkonjunkturen och den ekonomiska krisen. Ger en så kallat dålig smak i munnen.

Läste på blaskan om den här geezern också. Känns lite sorglig, och som om han har lite väl höga tankar om sig själv. Liksom 400 pistoler i timmen för att dejta en stekare med en flottig kotlett på skallen på alla (vissa) hjärtans dag... Jag hade fan gjort det för en middag eller nått, inte en jävla konsultlön. Å andra sidan är jag ju även mr. Motljus 2008.

Inga kommentarer: