lördag 27 december 2008

'twas Christmas eve babe

Jag har, som det kallas, firat en lugn jul i föräldrahemmet. Har ätit mycket mat, och tagit det för lugnt för mitt eget bästa. Uppsatsen växer liksom inte som den bör. Imorn far jag dock hem till Lkpg igen, då kanske jag inspireras eller helt enkelt inser att jag måste göra skiten. Julen har dock varit god, fick en ny fin vinterjacka som kickar stjärt, två fina böcker, en termos och lite annat smått och gott. Och jag fyller år snart. Det är nice.

Jag har även passat på att vara på bio i juletider, såg Guy Ritchies Rock'n'rolla, en film jag gillade väldigt mycket. Ni som känner mig vet att jag är svag för det brittiska, särskilt London. Den rekomenderas, då det tydligen är en tillbakagång till Ritchies tidigare formspråk som han gick ifrån efter han gjort Snatch. Jag har dock inte sett hans filmer mellan Snatch och Rock'n'nrolla, så jag kan inte uttala mig riktigt.

Det finns vissa människor jag saknar, vissa av dem befinner sig på andra sidan jorden, andra hårt jobbandes i Lkpg, men det ordnar sig. Något som jag dock är lite trött på är folk som ger sken av en sak men inte menar det, utan sen ändrar sig. Nog om detta, och nog bloggat, även fast jag inte bloggat på länge, så har jag ingenting att skriva. 'twas Christmas eve babe, in the drunktank, an old man said to me, won't see another one.

Inga kommentarer: