söndag 28 december 2008

En resegarderob

Idag har min födelsedag firats, några dagar för tidigt eftersom jag behövde åka till lkpg för handledning på uppsatsen, något som sker imorgon. Är inte alls sugen, för uppsatsen går på ren svenska åt helvetet. Jag hatar den innerligt, och den förtjänar att dränkas i floden Styx.

Dagens titel är en anspelning på att jag köpt en ny kostym, version grå. Den är kick-ass, och jag betalade själv hela 900 bagis på den, resten var julklappsdineros. Det var nice. I'm dressing sharp. Resan hem var dock ett helvete med alla grejer, fick en extra resegarderob som svalde i stort sett alla kläder, och i väskan var det bara böcker och en dator, så den vägde as.

När jag kom hem till barren idag möttes jag dock av ett trevligt kort från flickan i Australienland, som jag saknar lite. Hon är en god vän. Jag möttes också av räkningar, något som var jävligt otrevligt. Men det är sånt som händer. Nu ska jag plugga, och förhoppningsvis undvika sammanbrottet. Det är en kväll då jag känner för att spränga mig i luften igen, kära läsare.

Inga kommentarer: