onsdag 10 december 2008

Lite bitterhet, lite buss, lite frankenstein

Jag vet att det var tokigt länge sen jag skrev på bloggen, detta beror till största del på att jag befunnit mig i föräldrahemmet i stockholm, och inte haft så mycket att skriva om. Dock var jag, Adi, Mak, Jonte och Max iväg till Degerfors för att spana in Brynolf och Ljungs magishow och käka medelhavsinspirerad buffe (buffe är ju lite av en favoriträtt). Showen var ball som fan, jag är djupt imponerad av folk som kan trolla. Bra grej var att showen och middagen var gratis eftersom mitt sällskap jobbat lite åt magikerna. Nice.

Bitterheten var något som kom när jag idag satt på bussen hem hit, till linköping. Jag har insett att jag ogillar den stora majoriteten av mänskligheten och dess beteende, några utvalda få gillar jag, och jag avskyr det jag kallar relationernas spel, att folk inte kan vara raka och öppna med vad de vill en. Inte för att jag kan vara det heller, eftersom det finns vissa sociala koder som skall följas för att man inte ska stigmatisera sig själv helt och hållet. Det är dock gärna något jag undviker. Så, dagens bitterhet avklarad.

Positiva saker är att min riktiga dator, inte laptopen som jag använt ett tag, nu fungerar igen efter byte av nätagg. Negativa är att nätagget är längre än mitt förra, så nu sitter en av fläktarna utanför chassit istället. Men den funkar. Och jag kallar den Frankensteins monster, eller Franco i korthet, eftersom det är ett sånt jävla risigt hemmabygge. Men det är mitt hemmabygge, och så ska det förbli.

Uppsatsen går just nu bajs, men imorn ska jag hjälpa två polare med deras, samt träffa en trevlig människa över kaffe, lussekatter och glass. Nice.

Inga kommentarer: