torsdag 17 juli 2008

Nomadsommar

Detta är min nomadsommar. Den hittills längsta tidsperioden jag spenderat på en och samma plats är tolv dygn. Det var i början av sommaren, när jag åkte hem till morsan och stabben. Näst längsta är nio dygn, det var Roskildefestivalen.

Det var någon vecka sen nu jag kom hem från den, något som var en väldigt trevlig tillställning med trevlig fest, trevligt folk och trevliga band. Det var bara jag, HC och Andreas som åkte ner lördagen den 28 juni, med festivalbussen. Kom ner till Roskilde cirka klockan fyra söndag morgon, men var inte inne på området förrns klockan nio på grund av kö. Slå upp tält, gå och fixa mat och öl, sen satte festen igång. Vi träffade många trevliga människor som sagt, de flesta från antingen Norge eller Sveriges södra regioner, plus en lett. Vi var tydligen kända för att komma med festen till de norska campsen, eftersom vi hade das partyschtärio ständigt i släptåg. Vi visade även var skåpet skulle stå i landskamp både i fotboll och flankeboll. Detta skedde söndag till onsdag, under ständigt intagande av alkohol, något som tenderar att gå hand i hand med festival-livet. På torsdagen började själva musikfestivalen med banden, något som också var trevligt. Festivalens bästa spelningar var Bob Hund (väldigt länge sen jag såg dem sist), The Streets, och Anti-flag, men det var även kul att se No Age, något som förutses bli den heta skiten inom en snar framtid. Jag var ganska mör när jag kom hem måndagen den 7 juli, bara för att dagen efter det ta mig till sthlm och ett icke-existerande kök, jag som hoppats på riktig mat fick köra skräpmat en vecka till.

Jag stannade dock inte hemma i sthlm särskilt länge, utan i tisdags for jag ner till göteborg för att hälsa på och umgås med en underbar människa, nämligen Anna. Jag hade utlovat en middag med vin, så bland det första jag gjorde när jag kom dit var att laga min grymma kycklingpasta med pesto, bacon, tomat och ädelost, samt bjuda på lite rosevin och en öl. Igår var vi på Liseberg tillsammans med Thilda, också en väldigt trevlig människa. Till Liseberg kom även Shibbiz, ännu en trevlig människa. Hon åkte dock ganska snart igen, och vi lämnade parken inte långt därefter för att ta oss ut på Hisingen på förfest tillsammans med Jennifer och Christin, som vi sedan gick på Styrbord Babord med. Jag var alltså omgiven av trevliga människor av motsatt kön i stort sett hela gårdagen. Kom inte hem till Anna i Stuv förrns vid fyra imorse, och jag som sov i bäddsoffan vaknade väl ungefär nio. Så mycket har jag ju inte sovit, men det var värt det, för det har varit en förbannat trevlig vistelse, som säkerligen kommer vara det jag kommer ihåg bäst från sommaren på vägarna.

Snart är det dags för J's 25-årsbaluns, något som även det ska bli väldigt roligt. Jag önskar dock att jag kunde stannat lite längre nere på västkusten och umgåtts, men folk är tyvärr inte lediga som jag. Jag är även medveten om att detta är ett fördjävla långt inlägg, men jag har inte skrivit på runt två veckor heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

nice blogg :-)