fredag 25 juli 2008

Avlägsna minnesbilder

Fortfarande är jag kvar i det pubertala tankarna. När jag låg i badet imorse kom även minnesbilder upp från tiden med exet, och den umgängesformen som bedrevs då. På något sätt saknar jag det, men jag måste komma överrens med min kropp om att inte bry mig om sånt, och släppa det. Ny person i mitt liv kommer när det kommer, troligtvis när jag inte bryr mig för fem öre om jag träffar ny eller inte. Därav måste jag sluta bry mig.

Det är dock enklare sagt än gjort när alla runt mig verkar hooka upp, eller ha hookat upp för ett bra tag sen och saker och ting börjar ta sin fasta form. Bra för dem, men jag påminns hela tiden om det som varit. Jag måste nog låta mer vatten rinna under broarna, samt bli säkrare i mig själv.

Dagens låt:
Coldplay - Yellow

Dagens film:
Closer

Det är dags att ta tillbaka dem.

Inga kommentarer: