onsdag 23 juli 2008

Det stora fosterländska kriget

Jag pluggar nu. Det har blivit dags att göra rätt för de pengar jag lånar av staten denna sommar. Jag läser mycket om Andra Världskriget, något som för mig är rätt enkelt, då det är tredje gången jag läser om det på universitetsnivå. Ändå kan jag inte riktigt koncentrera mig på det. Mina tankar vandrar, och de tar pubertala vändningar. Jag misstänker att det är faktumet att jag varit singel i lite mer än ett år som börjar komma ikapp, då det tidigare inte varit lika jobbigt, och tankarna inte fastnat på samma punkt hela tiden. Only time will tell, som det så fint heter på utrikiska. Jag börjar lessna.

Min bok har dessutom kommit av sig, jag har inte heller läst skönlitterärt sen innan midsommar. Vad fan gör jag med min tid egentligen?

Inga kommentarer: