torsdag 1 oktober 2009

Vecka ut, vecka in

Det är, om jag inte missminner mig, torsdag idag. Oktober dessutom. Vi går mot höst åter igen. Skönt på ett sätt, jobbigt på ett annat. Snart är det kallt, förhoppningsvis snö och ljuset kommer tillbaka. Just nu regnar det tror jag, jag håller nämligen persiennerna stängda för att slippa se det just nu.

Veckans första föreläsning i måndags blev inställd, föreläsaren dök inte upp alls, vilket var enerverande då det var jobbigt att stiga upp och ta sig till plugget. Tisdagen var dock rätt trevlig, ett tämligen informellt möte angående uppsatsen, och sen på kvällen öl på De Klomp lite spontant sådär med goda vänner. Mycket god öl också.

Just nu ser jag på Apocalypse Now redux i den förvaringsbox som kallas min lägenhet. Jag behöver lugn och ro, kanske en semester, men det kommer nog inte hända på ett tag tyvärr. Det märks att det lackar mot riktig höst.

Inga kommentarer: