torsdag 15 oktober 2009

Åter igen vaken

Nu sitter jag vaken igen, kan inte sova. Börjar bli oroväckande mycket sånt nu på sistone, det är fan inte bra alls. Hoppade till och med över eftermiddagsluren idag för att jag trodde den ställt till det för mig tidigare nätter. Tydligen inte.

Med sömnlöshet kommer tankar som inte bör tänkas märker jag, och jag har senaste typ 40 minuterna gått igenom en gammal chattlogg från året 2007, ett år som startade med att jag flyttade in i min barre, och slutade troligtvis i en snefylla på en liten Stockholmskrog om jag inte missminner mig helt, dessförinnan brasilianskt mousserande som smakade grape... Sådär år helt ärligt. Borde inte tänka egentligen, inte tänka alls.

Läser om Uffes Jack också, för tredje gången. Fantastisk bok som får mig att sakna Stockholm under sommaren, och till viss del min sorglösa ungdom.

Inga kommentarer: