fredag 11 april 2008

Trötthet, tvätt, tirnave

Eller ja, inte tirnave, eftersom bolaget inte längre tillhandahåller detta vin. Men vin i alla fall. Rött sådant. Det är trots allt fredag, en vecka kvar till Bryssel och den intensiva, men roliga erfarenheten av att vara lärare på ett studiebesök, som denna gången är en hel vecka långt. Ni får gissa om jag kommer vara trött runt valborg.

Jag kom hem från Västervik idag, för att få spendera två dagar i Linköping innan jag spenderar två veckor borta, en i V-vik och en i Bryssel. Till det måste jag tvätta så jag har kallingar nog, vill undvika att köra lumpenvändet under den perioden. Det ska lyckas.

Vinarn gör saker med mig. Jag är trött som ett as, kanske inte rödvin var vägen att gå då. Segheten är enorm. Imorn dock är det 25årsgalej för Anders, min roomie i Västervik och allmänna lärarkollega. Det blir roligt.

Inga kommentarer: