lördag 8 december 2012

En kort uppdatering.

Mina betraktelser efterfrågades tidigare idag, och jag vet att jag inte skrivit mycket å det senaste, andra saker har kommit i vägen. Nu är jag här igen i alla fall, och något bakfull på det.

Julfest igår på D28, väldigt värt och roligt. Konstaterar att folk inte känner igen mig längre pga ett stort skägg och inget hår på huvudet. Var i polarnas lägenhet vid fyra i morse, kom inte hem till min egen barre före fyra i eftermiddags. Jag hade också en tanke med inlägget, men den försvinner och kommer upp och försvinner igen, flyktig som en sommarnatt.

Jag har börjat inse att ensamheten jag lever i tär på mig, och vill gärna ha någon vid min sida, någon att vakna bredvid eller prata om dagen med, någon som är intresserad och någon som jag får ta hand om, för jag är dålig på att bara ta hand om mig själv. Är rejält förkyld igen nämligen, med en hals som sandpapper, jag kommer inte ihåg när jag inte hade antingen huvudvärk eller feber sist, och när jag sov mer än sex timmar i sträck. Jag skulle behöva det. Väldigt mycket. Jag ska försöka boka in en sömnutredning under julhelgen, för att ställa det till rätta.

Jag är säkert sist på bollen här också, men snön kom på riktigt till huvudstaden i veckan. Panik utbröt, infrastrukturen bröt ihop (ryktas det om i alla fall) och folk började hjälpa varandra. Panik utbröt också på jobbet, något jag har väldigt lite förståelse för då arbetsplatsen är safe, det finns värme, det finns möjlighet att lösa saker, ville eleverna snabbt överge skolan för att försöka komma med "sista bussen" innan trafiken drogs in, och så vidare. Allting byggde på lösa rykten, men undervisning gick inte att bedriva. Något som irriterade mig var att man drog slutsatser utan att ens veta grundläggande fakta, något som jag undviker i så många lägen som möjligt, för att istället ta reda på saker och sedan lösa dem.

Har också konstaterat att jag inte hinner umgås med alla jag vill umgås med, dels på grund av avstånd och dels på grund av tidsbrist. Något att jobba med under nästa år. Roligt dock när tappade kontakter (i det här fallet flera år) plockas upp igen, något som sker under nyåret. Mycket vatten har väl runnit under broarna, men mycket är fortfarande det samma.

Just nu vill jag cykla.

Inga kommentarer: