fredag 28 maj 2010

Sista skrivna

Idag lämnade jag in det sista jag kommer skriva på ett universitet, vad det verkar. 17 sidor om arbete i projektform, inte det bästa jag skrivit, men långt ifrån det sämsta. Det börjar dock kännas att det fan inte är långt kvar nu, innan jag faktiskt ska vara 'vuxen'. Väcker nojor, min levnadssituation förändras troligtvis till det sämre ett tag, eftersom jag inte har anställning och så vidare. Så som mitt liv ser ut nu trodde jag inte det skulle se ut när jag började utbildningen för fem år sedan, men då var jag ju ung och naiv också. Vissa saker är dock mer eller mindre konstanta sen den tiden, däribland min tydliga insomnia. Fjärde natten på lite mer än en vecka när jag inte sover, och nu står det inte ens folk utanför mitt fönster och skriker, som det gjort vissa andra nätter.

På lördag är det Örebro som gäller, Kick-off inför sommaren, och därifrån en kortis till Stockholm eftersom det kvällstid inte går att ta sig från Örebro till Linköping tydligen, konstigt men så är det, så jag får gör så. nu är det bara lite mer än en månad kvar också innan jag lämnar barren för gott, mitt lilla råtthål. Har hittills visat den för två pers, det känns lite konstigt att släppa in helt främmande människor hit när nykter och inte efterfestande.

Inga kommentarer: