söndag 11 juli 2010

Saigon... shit, I'm still only in Saigon!

Jag har varit borta ett tag, utanför Askersund och jobbat på kollo en månad. Ett jävligt roligt jobb, och jag kommer sakna alla fruktansvärt sköna människor som också jobbade som kolloledare, föreståndare och kockar. Vi var helt enkelt ett awesome gäng som slet tillsammans 14 timmar om dygnet, ingen nämnd ingen glömd. Det var även ett par legendariska fester före, mellan och efter barngrupperna, så det var lätt värt.

Eftersom jag varit ute i skogen i en månad, med väldigt lite mobiltäckning och nätet var bara att glömma så har jag jävligt dålig koll på vad som hänt i världen, men det verkar inne att köpa sex som högt uppsatt person, och sen avgå från sin post. Folk får gärna uppdatera mig på saker som hänt.

Det är fint att komma hem från ett sånt jobb, och det första man har att göra är att packa ihop lägenheten för att flytta, och man blir genast uppmärksam på hur mycket saker man samlar på sig under 3,5 år i samma lägenhet. Har nu fyllt en sopsäck med skräp, och då har jag inte ens börjat packa kläder och köksutrustning, eller böcker för den delen. Får ta det försiktigt med böckerna så inte den lådan kräver lyftkran sen. Ikväll är det finalen i fotbolls-VM, något jag också missat pga jobb, men jag såg i alla fall bronsmatchen igår mellan Uruguay och Tyskland. Bra match, men vad det verkar har inte alla matcher under VM varit av samma kvalla. Då kanske det inte gör så mycket att man missat...

Inga kommentarer: