lördag 12 september 2009

Ännu en lördagkväll

Nu sitter jag här, ännu en lördagkväll i nykterhetens tecken. Vilan har gjort mig gott, och jag har även börjat pressa spåret ungefär varannan dag, något som också gör mig gott. Snart är min mage som en hårig versions av mr Pitts i Fight Club.

Veckan har förflutit utan större överraskningar, lite seminarieverksamhet och en föreläsning i skolan. Under de flesta kvällarna har jag inte gjort ett vettigt dyft, förutom läst diverse saker. I torsdags kom ett samtal på min ny-begagnade telefon där jag efterfrågades om min kunskap i lyx till quizzen på NH, så det var bara att sticka ner och quizza, samtidigt som jag var sjukt sugen på öl men inte drack någon. Quizzen gick sådär, hade 50% rätt på frågorna. Igår stack jag till Adde med lite rekvisita till hans maskeradkostym för kvällen, samt för att se den fantastiska filmen Fear and Loathing in Las Vegas. Trevlig kväll, får man ge det.

Nu när jag inte dricker alkohol har jag märkt att mitt sug efter sötsaker har ökat markant, vilket är lite jobbigt.

På måndag får jag ut en tenta som ska lämnas in två veckor senare, detta skrämmer mig något, då jag tror den kommer vara riktigt svår och krånglig.

Inga kommentarer: