måndag 3 augusti 2009

Cocktails and parties

Gårdagen förflöt mycket trivsamt, det var en blandning mellan inflyttningsfest hos Adde och välkommen hem-fest för Sofi. Både jag och Adde gick loss på Long Island Ice Tea och blandade efter alla konstens regler, något som smakade jävla gott, och som var som att bli slagen med en slägga i bakhuvudet, skulle det visa sig. Men trevligt som fan var det, en god mix på folk också, några gamla vänner och några nya bekanta. Dagen började liggandes på Addes soffa i linne och jeans, som sagt, slägga. Skönt nog var jag inte bakfull då, så jag knäckte mig en pilsner och tog en tequila med Sofi för att skjuta på bakfyllan lite till. Frunch käkades på McDees, lite mer hänga, sen hem. Då kom bafyllan som jag kämpat med nu i några timmar, den är inte snäll.

I fredags hade jag inlämning av min skönlitterära text, som blev förvånansvärt bra faktiskt, fast jag inte använde den dialogbit jag skrev tidigare. Nu är det bara en skrivdagbok som ska lämnas in, men det fixar jag lätt.

Inga kommentarer: