tisdag 25 augusti 2009

Årsmöte, trädgård och härj

I helgen var det PHKs årsmöte, samtidigt som vi matchade upp det med en liten kick-off inför terminen och krocket. Det var synnerligen trevligt att infinna sig iförd skjorta och väst i trädgårds runt halv fyra på lördageftermiddagen, dricka lite god whisky, röka ett par stopp och spela krocket i goda boys lag liksom. Det blev ett mindre härj i mitten, något som kändes konstigt när jag inte var den härjigaste utan höll mig på en flank. Pizza på Napoli, hem till A för mer intag av alkoholhaltigt och sen en utgång på NH som slutade med taxi till E, käka burgare och se southpark innan jag var hemma vid fyra. Värt sätt att spendera lördagen på. Söndagen klarade jag mig ohyfsat bra, förutom en nu rätt rejäl förkylning med halsont.

Terminen började i torsdags också, vi är ett gäng som läser historia, och jag känner fan en del människor på campus. Dock har problem uppstått när det kommer till att få tag i litteratur, men det ordnar sig säkert. Det har lett till lite aggressioner, skall medges.

Imorn far jag på konvalesens i hufvudstaden, eftersom jag har jävligt lite schemalagt och min fader kommer ner på en golftävling med företaget, och jag alltså får skjuts upp. Nice.

Inga kommentarer: