söndag 8 mars 2009

Hemmakväll

Det är nu tidigt tidigt på söndagen, ca 41 minuter in i nytt dygn. Jag har tydligen hemmakväll, eftersom större delen av min krets har gått upp i rök, ingen aning om var de tagit vägen. Men de kommer väl fram förr eller senare.

Veckan har varit tämligen intetsägande. Spridda föreläsningar i nationalekonomi med en rätt sval om än något virrig föreläsare, en mindre tur till Norrköping med Fredrik igår för att spana stereokomponenter samt förhandla om lön. Det var rätt trevligt, och audiofilerna på lefflers är rätt roliga.

Igår ansökte jag även om ny legitimation hos motståndarna (läs: polisen), och den kvinnliga konstapeln som behandlade mitt ärende var skitbitter och syrak av någon anledning. När vi ändå är inne på ämnet motståndarna mötte jag och Fredrik hela sju snutpiketer i södergående riktning när vi for till Norrköping. Misstänker förstärkning till Malmö för helgen tennisdemonstationer.

Dagens mest irriterande ämne är aftonbladets stundentblogg, som författas av en kvinna på 22 år, som dock särskriver lite väl mycket. Jag blir lite rädd när det sker, för det är som en bekräftelse på att svenska skolan och kunskaperna i det svenska språket är påväg utför. Vill inte att vi ska hamna i samma språkliga våldtäktsläge som amerikanarna gör på engelskan.

Nä, nu ska jag fortsätta kolla på Rambo III, denna lördagnatt/söndag morgon, vilket ni nu föredrar.

Inga kommentarer: