fredag 2 januari 2009

Årskrönikan 2008

Jepp, här kommer en årskrönika över mitt 2008. Men först sker en genomgång av de gångna ca 2 dygnen, som inleddes med att jag åkte ner på stan vid tvåhugget i onsdags, stiger av bussen och ser Joel påväg ner på bolaget, en trevlig grej liksom. Efter bolagsbesöket glider jag upp till SA och knäcker första bärsen och börjar hjälpa till med att fixa inför aftonens bjudning, passar även på att snacka sjukt mycket skit med Anders och Frida. Gästerna kommer en efter en, välkomstdrink serveras, det sjungs för mig (jag gillar inte att bli uppmärksammad, men det är en fin gest). Får dessutom en cigarr och ett paket cigaretter med brasiliansk tobak i. Trevligt. Middag med vin, en flaska champagne och mycket trevligheter fortlöper strålande, ut och kolla på fyrverkerierna och knäcka den andra pavan champagne, innan jag sätter mig i en taxi ner till ryd och festen hos Vici och Charly, där jag knäcker i mig en halva mousserande. Torsdag morgon har jag ett litet "what the fuck"-moment då jag vaknar i en säng jag inte känner igen, i ett rum jag inte känner igen. Det var Charlys säng. Sånt händer. Ett av de bästa nyåren någonsin vill jag hävda, och man känner sig jävligt glidig när man sätter sig i en taxi iförd kostym och åker från en fest till en annan. Nice.

Årskrönikan då, vilket nog bara blir en lista på bra skit jag gjort under året, samt lite dåligt skit.

Årets Resa: Så svårt att välja, det finns resan till Bryssel med praktikplatsen, det finns Roskildefestivalen med HC och Adde och Vici och Charly, det finns resan till Gbg för att träffa Anna och ha trevligt, det finns spontanresan till Hultsfredsfestivalen. Så svårt att välja.

Årets Drink: Jag tror det blir onsdagens champagne. Underbar känsla att sitta i kostym och dricka bubbel. Dödsgroggen (en hela rom, ca 3 dl apelsinjuice) på Roskilde förtjänar ett hedersomnämnande.

Årets Misslyckande: Jag fuckade höstterminens första kurs, hemtentamen på den. Omtenta i Augusti.

Årets Kommentar: "Säg det när du går till snoppdoktorn sen" (sms, Adde, Roskilde).

Årets Köp: Antingen nya kostymen (sjukt snygg), eller den måttsydda skjortan.

Årets Flyktingar: Joel, för att han jobbat i Norge ett jävla tag, och Isalu som for till Australienland.

Årets Låt: Veronica Maggio - 17 år. Den fångar en känsla.

Nu orkar jag inte göra en längre årskrönika än den listan, ni får nöja er med det kära läsare. 

Inga kommentarer: