fredag 9 april 2010

Hipsterdilbert

Mina nya brillor har kommit. Jag hade ju sönder mina gamla med en armbåge för några veckor sen, se det var lite kämpigt utan glasögon. Jävligt suddigt på långt håll, om vi säger så. Men efter min nästan vecka i Sthlm låg ett paket i brevlådan när jag kom till Lkpg igen, så nu ser jag. Och jag ser ut typ som Dilbert i hipsterversion. Men skönt är det.

Påsken spenderades i Sthlm, med sällskap av en hemtentamen som var bland det värsta jag skrivit, och den var även jävligt dåligt upplagd från institutionen. Men det är smällar man får ta, nu ligger den för rättning hos min tutor, så det är bara att hoppas att den går igenom. Jag passade även på att hänga lite med A och M medan jag var i hufvudstaden, mycket trevligt. Eftersom jag läser något som verkar vara en semesterkurs just nu kommer jag säkert åka upp rätt snart igen, så då blir det mer häng. Kanske valborg?

Just nu sitter jag och försöker kommentera mina praktikelevers uppsatser, något som får mig att klättra på väggarna av koncentrationssvårigheter, men jag vill ha de klara idag så jag imorn kan rätta deras prov och sen skicka iväg dem på måndag.

Jobb fick jag också i veckan, för sommaren. Blir att jobba på kollo, blir säkert soft men kanske även lite arbetsamt. Time will tell.

Inga kommentarer: