onsdag 15 juli 2009

Jaja, länge sen nu

Jag vet att min uppdateringsfrekvens har sjunkit som fan sen det blev sommar typ. Detta för att det inte händer så mycket i mitt liv för tillfället, har ingenting att raljera över särskilt mycket. Jag pillar med min sommarkurs, försöker överleva i min bastulägenhet, försöker få pengarna att räcka till osv. Inte mer med det. Jag har även spenderat rätt mycket av senaste tiden i den kungliga hufvudstaden, i föräldrahemmet. Var rätt trevligt och välbehövligt efter festivalen, och trevligt med mat och husrum som inte var bastu. Tog en snabb helgtripp till LKPG över helgen med päronen för att fixa lite grejer i barren, bland annat cykeln som nu kanske funkar som den ska, och soffan kastades ut och det möblerades om litegrann.

En sak skedde i min port i helgen också. Jag stötte ihop med en människa som jag visst spenderade natten med på valborg. Det var, för att säga det milt, obekvämt. Mycket tack vare att jag inte visste vad hon heter. Jag har inte en susning. Det ledde mig till frågan: Hur i hela helvetet hanterar man sånt utan att det blir skitudda? Jag bara höll käften och pinsamma blickar utbyttes, men jag känner att det måste finnas något smidigare sätt?

Inga kommentarer: