måndag 14 april 2014

Shit that's gotten to me

Det är rätt sent en söndag. Jag har tur, som har lov imorgon. Jag hade aldrig orkat utan lovet. Det är knappt så jag orkar med det. Under det här året, 2014, som inte alls skulle vara som skitåret 2013, har mer än brukligt gått åt helvete. Kollegor har fått kängan, jag jobbar mer än vad jag borde, får skit för det jag inte gör för att jag inte hinner med, och jobbar lite mer. Min hälsa har helt klappat ihop. Just nu sitter jag på 1/4-dels flaska Bourbon och någonstans mellan 8 och 10 öl. Det enda sättet jag pallar.

Det var tydligen 20 år sedan Kurt tog sig själv av daga. Jag kan inte säga att jag inte har förståelse för honom. Vi har, vad jag tror, vuxit ifrån oss själva i och med den tekniska utvecklingen. Ta en sådan sak som att vi jobbar jämt, inklusive när vi är på semester. Det tär på en. Att inget är hemligt tär också. Och det här börjar gå utanför ramarna.

Inga kommentarer: