tisdag 22 december 2009

Sthlm, pendeltåg, och ensamhet

Jag befinner mig nu i sthlm för att fira så kallad jul, vilket leder till att jag mest är ensam och fryser, eftersom bror jobbar, de polare som bor kvar här pyser utomlands efter en arbetsintensiv period, och sen känner jag inte så många mer i den här staden.

Förvisso skönt att vara ledig, men tiden går rätt långsamt när man inte har något att göra.

Angående pendeltågen: hur i helvete kan man bli överraskad varje år av att det kommer snö? När jag dök upp i stan i torsdags fick jag vänta över en timme på pendeln, jävla SL verkar vara semesterlirare hela bunten, och jag vill nog köra ner en telefonlur i halsen på vem det nu är som bossar över skiten.

1 kommentar:

Ida sa...

Inte bara SL som verkar vara semesterfirare.. hela SJ blev ju lamslaget när snön kom.. Ja, hoppsan. Det blev visst vinter i år igen?? Det trodde vi inte...